Tankar om Telia TV

För att få en uppfattning om hur de som valt Telia gruppavtal upplevt kontakten med Telia och installationen av den nya boxen så skickade vi ut en liten enkät som hälften av de 142 Teliakunderna svarat på.

Det tycker vi var ett väldigt bra resultat.

Vi har vidarebefordrat era svar och kommentarer till Net@Once som ansvarar för avtalet med Telia.

Av enkätsvaren kan vi konstatera:

  • Att två av tre beställde boxen genom att ringa 020 20 20 70, övriga beställde online.
  • Att två av tre tyckte det var lätt att installera boxen och hade inget behov av Telias support medans 18 behövde hjälp och upplevde supporten som smidig. Sju upplevde att det var lång väntetid.
  • Att Telias felsök/anmäl TV användes av 10 personer. Åtta visste inte att den fanns.

Ett axplock från Övriga kommentarer

- Funkar bra men är man inte så tekniskt lagd är allt svårt
- Jag har en bra granne som hjälpte till
- Så skönt att få en stabil tv-leverantör och en ordentlig box. Detta har man längtat efter.
- Telia har suddig bild ibland och dåligt ljud
- Har problem att det buffrar hela tiden, måste använda sladd
- Våra barn har hjälpt oss att få igång allt
- Än så länge har allt fungerat bra

 

Upplever du fortfarande problem så ska du vända dig till respektive kundtjänst

  • Vid problem med bredband /router, ring Net @ Once kundtjänst 0771-40 44 00
  • Vid problem med Tv / Tv box, använd Telias felsök/anmäl TV eller ring Telia kundtjänst 020 20 20 70

 

Styrelsen

Vänersnäs Fiber Ekonomisk Förening

22 Feb 2024